Napoli’nin Kalbinde, İtalya’da, soyulmuş mücevher tonlarında apartman binaları ve Barok kiliseleri genellikle solmuş ama yine de görkemli bir opera setini çağrıştıran bir şehir, 25 dönümlük özel bir park var. yemyeşil ve sakin, daha çok büyülü bir ormanlık gibi hissettiriyor. Çoğunlukla vahşi olmasına rağmen – birkaç dolambaçlı patika ile kesişen bir holm meşesi, palmiyeler ve çiçekli akantuslar – merkezinde 1800’lerin başlarında oyulmuş romantik bir neo-Klasik mermer çeşme var. Sığ bir havuzun üzerine yerleştirilmiş iki kanatlı figür – eski Yunan evlilik törenlerinin tanrısı Hymen ve şehvetin yaramaz tanrısı Eros – dekoratif bir vazonun üzerinden birbirlerine bakıyorlar. 32 yaşındaki sanatçı ve mücevher tasarımcısı Margherita Marzotto, eseri ilk defa görmüş gibi hayranlıkla seyrederek, “Buranın hem sessizliği hem de bu çeşme benim için çok kutsal” diyor.
Ama aslında Marzotto, çocukluk yazlarını bu bahçede saklambaç oynayarak geçirdi. Bir saray Bourbon dönemi evi olan Villa Lucia’yı da içeren mülk, İki Sicilya kralı Ferdinand I tarafından 1817’de kendisi ve yeni karısı Floridia Düşesi Lucia Migliaccio için bir ev olarak geliştirildi. Marzotto, “İlişkileri o zamanlar oldukça skandaldı, çünkü kısmen kralın ilk karısı öldükten sadece iki ay sonra evlendiler” diyor. “Ve villa onların aşk köşküydü.” Mülk müteakip birkaç sahip arasında geçtikten sonra, neredeyse bir asırdır Marzotto’nun ailesindeydi ve hatırlayabildiği kadarıyla üzerinde bir büyü yaptı – en azından 2016’dan beri, o ve kocası Barthélémy d’Ollone, 41 Fransız bir müzisyen ve mücevher avcısı olan , her yılın bir kısmı için evde yaşamaya başladı.
Yemek odası, 19. yüzyıldan kalma çiçek çelenk, kuş ve meyve freskleriyle dekore edilmiştir. Sandalyeler ve süslü oymalı masa 18. yüzyıldan kalmadır. Kredi… Allegra Martin
Yapı içinde 1807 ve hükümet bakanı Cristoforo Saliceti tarafından kısa bir süre sonra güncellenen yapı, şehrin tepesindeki Vomero mahallesinde, bahçenin hemen altında dik bir yokuşa inşa edildi. Ferdinand’ın yönetimi altında, mimar Antonio Niccolini tarafından kral ve karısının hem kaçabileceği hem de eğlenebileceği iki katlı büyük bir malikaneye dönüştürüldü. Buna göre, evin kökten farklı iki yüzü var. Park manzaralı hayali kuzey cephesi, yaklaşık 18 mil güneydoğudaki Pompeii harabelerinde korunmuş bir Dor tapınağının cephesinden modellenmiştir. Önünde 30 metrelik beş yivli sütun bulunan taş ve sıva yüzeyi, melekleri, melekleri, kırmızı-mavi kuşları ve mitolojik yaratıkları betimleyen diğer dünyaya ait fresklerle kaplıdır. Marzotto, üst gövdesi aygır, alt gövdesi balık olan bir hayvanı işaret ederek, “Bu bir hipokamp,” diyor. “Onların Poseidon’un atları olduğu söylendi.”
Villanın güney cephesi daha ölçülüdür. Soluk tereyağı sarısına boyanmış, sadece dar bir üst balkonu çevreleyen yedi kepenkli Fransız kapısının üzerine yerleştirilmiş bir dizi taş kabartma ile dekore edilmiştir. Yapraklı çitler ve zakkum ağaçlarıyla çevrili ikinci bir daha geniş teras, zemin kattan yamaca doğru uzanır. Biz orada dururken, Niccolini’nin binanın bu tarafını neden nispeten mütevazı yaptığı hemen anlaşılıyor: Onun ötesindeki manzarayla rekabet etmenin bir anlamı yoktu. Yaklaşık 600 metre aşağıda, ortaçağdan kalma surları ve parklarla çevrili sahil caddeleriyle şehrin tarihi limanı ve onun ötesinde, ufka kadar uzanan Napoli Körfezi, doğuda Vezüv’ün çürük mor yamaçları ile çevrilidir. batıda Ischia’nın puslu, engebeli formuyla. d’Ollone, “Buraya her geldiğimizde hâlâ bu manzaraya hayran kalıyoruz” diyor.
Capri ve Vezüv Dağı manzarasına sahip leylak rengi salonda, 1553-54 yılları arasında Venedik doge’u olan Marcantonio Trevisan’ın bir tablosu, ve Capodimonte porselen figürinlerle bir av sahnesini betimleyen 18. yüzyıldan kalma bir dolap. Kredi… Allegra Martin
ÇOK GİBİ Dünyanın en eski sürekli yerleşim yerlerinden biri olan Napoli’nin kendisi, zaman katmanlarının olağandışı, baştan çıkarıcı bir şekilde gözenekli göründüğü bir yer. 16. yüzyılda, Villa Lucia’nın üzerinde bulunduğu arazi, Benedictine rahiplerinin bir tarikatı için dua yeriydi; d’Ollone ondan önce bir pagan tapınağının yeri olduğunu hayal etmeyi seviyor. “Burada derin bir sakinlik hissediliyor,” diyor gülerek, “dünyanın Margherita ve benim tartışmadığımız tek köşesi burası.”
Marzotto’nun büyük dedesi İtalyan politikacı ve entelektüel Italo de Feo, 1920’lerde sanayici ve sanat koleksiyoncusu Alfonso Garofalo’nun mirasçılarından birinden 7500 metrekarelik villayı satın alarak bir salona dönüştürdü. çeşit çeşit. İçeride çok az değişiklik yaptı, odalarını boş ve açık tutmayı tercih etti. 1985’teki ölümüyle ev, Marzotto’nun anneannesi, geç senatör ve gazeteci Diana de Feo’ya geçti. aile üyeleri. Marzotto, Venedik’in dışındaki kırsal bir arazide büyürken, kısa süre sonra Napoli’nin büyüsüne kapıldı. “Buradaki enerji kuzeydekinden daha güçlü, daha dramatik” diyor. “Şehrin beni her zaman büyüleyen vahşi bir zarafeti var.”
Mutfak 19. yüzyıl Napoliten çinileriyle dekore edilmiştir. Kredi… Allegra Martin
Birincil yatak odası, 19. yüzyıldan kalma bir divan, köpek yatağı olarak hizmet vermektedir. Kredi… Allegra Martin
Aslında, Marzotto’nun d’Ollone ve kardeşi Melchior ile 2016 yılında kurduğu Ollone & Ollone’un fantastik tasarımlarına ilham veren bu iki yer – Villa Lucia ve Napoli. çift için geçici bir üs olarak – Napoli’de değilken zamanlarını Paris ve Hong Kong arasında – ve işleri için bölüyorlar. Uzaktaki Capri adasına bakan bir masada ya da evin teraslarından birindeki bir masada çalışan Marzotto, her numaralı parçayı burada çiziyor – ister benzer bir ortamda kaplanmış 10 ayar Etiyopya zümrüdüne sahip altın bir yüzük olsun, her numaralı parçayı çiziyor. Paris, Napoli veya Bangkok’taki usta zanaatkarlar tarafından el yapımı yapılmadan önce, mercan benzeri altın dokunaçlarla kucaklanmış Brezilya’dan gelen üç karat neon mavi-yeşil Paraíba turmalini olan bir gelincik veya bir tanesi.
Şirketin özünde, kurucularının gerçekten değerli olanı yeniden tanımlamaya olan bağlılığı vardır. D’Ollone kardeşler, 15 yıl önce küçük madenlerden (Rusya’dan alexandrite, Tanzanya’dan Mahenge spinel) nadir taşlar tedarik etmeye başladılar ve genellikle bunları koleksiyonculara sattılar. Marzotto, 2014 yılında Venedik’teki bir karnaval partisinde d’Ollone ile tanışmasından kısa bir süre sonra, kardeşlerin Madagaskar’a yaptığı gezilerden birine katıldı ve burada Santa Maria akuamarinlerini uygun fiyatlarla satın almak için doğrudan ülkenin madencileriyle birlikte çalıştılar. Yolculuk, Marzotto’ya, rengi ona Capri’nin çevresindeki suları hatırlatan taşlardan birini ve grubun kaldığı bir köyden kadınlarla birlikte aradığı altını kullanarak bir kolye yapması için ilham verdi. Tayland kralına sık sık parçalar tedarik eden, şimdi emekli bir kuyumcu olan Gerard Courcoux’nun yanında kuyumculuk eğitimi almaya devam etti ve kısa süre sonra o ve d’Ollones, becerilerinin en iyi şekilde kendi tasarımlarını üreterek uygulanacağını anladılar. Marzotto’nun yaratıcılığını ifade eder ve çevreye ve yetenekli zanaatkarların çalışmalarına saygıyla tanımlanan yeni bir lüks biçimini temsil eder. “Doğanın bu kadar çeşitli renkleri nasıl yarattığı bir mucizedir. Değerli taşları öğrenmeye başladığınızda, takıntılı hale gelirsiniz,” diyor Marzotto, elini kaldırıp markanın ilk parçalarından birini, Yunan mitolojisinden peri Daphne’nin bir ağaca dönüşmesiyle ilgili hikayeden esinlenen bir yüzüğü göstermek için. Açılan dalları andıracak şekilde yontulmuş narin altın şeridin merkezinde, Aperol spritz renginde 11 ayar spesartit taşı bulunur. “Ayrıca en gizli köşelerinde saklı elmaslar da var” diyor.
Napoli Körfezi’ne bakan neo-Klasik güney cephesinde mitolojik sahneleri tasvir eden kabartmalar bulunur. Kredi… Allegra Martin
BU SÖZ OF görünmeyen hazineler de villayı tanımlar. Evin üst katı neredeyse tamamen birbirine bağlı iki büyük salondan oluşuyor. İlki, yıpranmış İran kilimleriyle halı kaplı daha samimi bir alan, Marzotto’ların satın aldığı 18. ve 19. yüzyıl mobilyalarıyla (deniz kızlarıyla oyulmuş ve toz mavi ipekle kaplanmış fıçı sırtlı ahşap koltuklar; çarpık beyaz Murano cam avize) ile doludur. ev ile ve aile içinde tuttuk. Leylak boyalı duvarlar, resmi manzara resimleri ve Avrupa kraliyetlerinin (Kral Charles III, Ferdinand I) portreleri ile süslenmiştir. Başlangıçta konukları eğlendirmek için tasarlanan oda, çiftin okumayı ve çalışmayı sevdiği yerdir. “Bu bizim televizyonumuz,” diye şaka yapıyor d’Ollone, dekoratif döndürülmüş ayakları olan uyumlu bir masanın üzerine yerleştirilmiş süslü 18. yüzyıldan kalma oymalı ahşap Napoliten dolabı işaret ediyor. Açıldığında, dolap, bir av sahnesinin boyanmış bir fonunu ve şehrin ünlü Capodimonte seramik fabrikası tarafından yapılmış at sırtında askerlerin, flüt çalan meleklerin ve şarap döken kadınların ender porselen figürinlerinin yer aldığı küçük bir sahneyi gözler önüne seriyor. Parça, Ollone & Ollone’un kreasyonlarını sunduğu her biri bir minyatür tiyatroyu andıran parlak kırmızı ipek kaplı mücevher kutularının tasarımına ilham verdi.
İkinci oturma odası — gri-beyaz terrazzo zeminli büyük bir salon ve İtalyan Barok ressam Guido Reni’nin Apollon’u atını sürerken tasvir eden görkemli 1614 tavan freski “L’Aurora”nın bir kopyası Şafağa çekilen araba — birden fazla oturma alanına bölünmüştür. 18. yüzyıldan kalma süslü bir yaldızlı masa ve sandalyenin karşısında, kitaplarla dolu alçak bir ahşap masanın üzerinde iki uzun peygamber çiçeği mavisi şemsiye kanepe ve Fransız pencerelerinden birinin yanında Kral Ferdinand için yapılmış maun bir kuyruklu piyano. “Annem gençken,” diyor Marzotto, “bu oda piyano ve 1800’lerin başında kral tarafından yaptırılan ve halı olarak kullanılan anıtsal bir Aubusson duvar halısı dışında neredeyse tamamen boştu.”
Marzotto’nun çalışma masasında, villanın detaylarından esinlenerek yaptığı el boyaması mücevher kutularından biri. Kredi… Allegra Martin
Ana girişte, av tanrıçası Diana’nın 19. yüzyıldan kalma mermer bir heykeli. Kredi… Allegra Martin
Marzotto ve kocası, Barthélémy d’Ollone, villanın bahçesinde, Napoli Körfezi’ne bakan cephenin önünde. Kredi… Allegra Martin
Marzotto’nun büyükannesinin Paris bit pazarından satın aldığı baskılarla kaplı mermer bir merdivenle ulaşılan evin zemin katı daha gayri resmi. Bir çift Napolyon döneminden kalma sayvanlı karyola ve 19. yüzyılın sonlarından kalma heykeltıraş Vincenzo Gemito’nun Seneca büstünün bulunduğu büyük bir yatak odası körfeze bakmaktadır. Ve her ikisi de kütüphane işlevi gören daha küçük iki yatak odası, duvarları çelenkler ve dalgalı çiçek çelenkleri arasında uçan güvercinler ve çulluklardan oluşan neo-Klasik bir duvar resmiyle boyanmış güneşli bir yemek odasını çevreliyor. Alanın ortasında, oymalı beyaz mermer bir şöminenin yanında, oniks kakmalı büyük bir oval ahşap masa duruyor. Nispeten küçük mutfak -duvarları ve eski moda ahşap dolapları solmuş bir adaçayı yeşiline boyanmış- uzun, dar bir koridorun aşağısında, birçok büyük evde olduğu gibi odanın sadece hizmetçiler tarafından kullanıldığı zamanlardan kalma. d’Ollone, “Bir noktada, en üst katta salonların olduğu yerde büyük bir mutfağımız olsun istiyoruz” diyor. “Yemek yapmayı seviyoruz ve bu günlerde mutfak genellikle bir evin kalbidir.”
Şimdilik, o ve Marzotto, Villa Lucia’da eğlenirken, genellikle teraslardan birinde. Yılda bir kez – tipik olarak havanın sıcak olduğu ilkbahar veya sonbaharda – çift, Ollone & Ollone’un müşterilerinden ve arkadaşlarından oluşan küçük bir grubu Napoli’de birkaç gün geçirmeleri için davet eder ve bu süre boyunca çift onları şehrin ilham veren yerlerine götürür. onların işleri. Markanın ilk koleksiyonunda Gian Lorenzo Bernini’nin mermer heykeli “Apollo ve Daphne” (1622-25) referans alındı ve bu nedenle Marzotto ve d’Ollone, konuklarını Napoli’deki Barok sanat eserlerine götüren bir hazine avı düzenledi. İkinci yıl, koleksiyon, Homeros’un “Odyssey”inde Napoli Körfezi’nde yüzen sirenlere atıfta bulundu: Çift, bölgede deniz kızı temalı bir tur düzenledi. Piazza Sannazaro ve küçük Procida adasına tekne gezisi. Ancak bu gezilerden daha fazlası, Villa Lucia’daki samimi açık hava yemekleri – müzisyenler en sevdikleri eski tarz İtalyan şarkılarını çalarken, çiftin uzun, mum ışığında masalarda ricotta dolgulu kabak çiçeği börekleri ve penne alla Nerano gibi yerel yemekler servis ettiği zaman. – misafirler üzerinde silinmez bir izlenim bırakma eğilimindedir. Evin üst terasından körfeze bakan d’Ollone, “Gerçek lüks, bir restoranda pahalı bir akşam yemeği değildir,” diyor. “Yoğun bir şehrin merkezinde büyüyen vahşi bir bahçenin ya da bu manzaraya bakarken en basit yemeğin tadını çıkarmanın zıtlığı.”
Ama aslında Marzotto, çocukluk yazlarını bu bahçede saklambaç oynayarak geçirdi. Bir saray Bourbon dönemi evi olan Villa Lucia’yı da içeren mülk, İki Sicilya kralı Ferdinand I tarafından 1817’de kendisi ve yeni karısı Floridia Düşesi Lucia Migliaccio için bir ev olarak geliştirildi. Marzotto, “İlişkileri o zamanlar oldukça skandaldı, çünkü kısmen kralın ilk karısı öldükten sadece iki ay sonra evlendiler” diyor. “Ve villa onların aşk köşküydü.” Mülk müteakip birkaç sahip arasında geçtikten sonra, neredeyse bir asırdır Marzotto’nun ailesindeydi ve hatırlayabildiği kadarıyla üzerinde bir büyü yaptı – en azından 2016’dan beri, o ve kocası Barthélémy d’Ollone, 41 Fransız bir müzisyen ve mücevher avcısı olan , her yılın bir kısmı için evde yaşamaya başladı.
Yemek odası, 19. yüzyıldan kalma çiçek çelenk, kuş ve meyve freskleriyle dekore edilmiştir. Sandalyeler ve süslü oymalı masa 18. yüzyıldan kalmadır. Kredi… Allegra Martin
Yapı içinde 1807 ve hükümet bakanı Cristoforo Saliceti tarafından kısa bir süre sonra güncellenen yapı, şehrin tepesindeki Vomero mahallesinde, bahçenin hemen altında dik bir yokuşa inşa edildi. Ferdinand’ın yönetimi altında, mimar Antonio Niccolini tarafından kral ve karısının hem kaçabileceği hem de eğlenebileceği iki katlı büyük bir malikaneye dönüştürüldü. Buna göre, evin kökten farklı iki yüzü var. Park manzaralı hayali kuzey cephesi, yaklaşık 18 mil güneydoğudaki Pompeii harabelerinde korunmuş bir Dor tapınağının cephesinden modellenmiştir. Önünde 30 metrelik beş yivli sütun bulunan taş ve sıva yüzeyi, melekleri, melekleri, kırmızı-mavi kuşları ve mitolojik yaratıkları betimleyen diğer dünyaya ait fresklerle kaplıdır. Marzotto, üst gövdesi aygır, alt gövdesi balık olan bir hayvanı işaret ederek, “Bu bir hipokamp,” diyor. “Onların Poseidon’un atları olduğu söylendi.”
Villanın güney cephesi daha ölçülüdür. Soluk tereyağı sarısına boyanmış, sadece dar bir üst balkonu çevreleyen yedi kepenkli Fransız kapısının üzerine yerleştirilmiş bir dizi taş kabartma ile dekore edilmiştir. Yapraklı çitler ve zakkum ağaçlarıyla çevrili ikinci bir daha geniş teras, zemin kattan yamaca doğru uzanır. Biz orada dururken, Niccolini’nin binanın bu tarafını neden nispeten mütevazı yaptığı hemen anlaşılıyor: Onun ötesindeki manzarayla rekabet etmenin bir anlamı yoktu. Yaklaşık 600 metre aşağıda, ortaçağdan kalma surları ve parklarla çevrili sahil caddeleriyle şehrin tarihi limanı ve onun ötesinde, ufka kadar uzanan Napoli Körfezi, doğuda Vezüv’ün çürük mor yamaçları ile çevrilidir. batıda Ischia’nın puslu, engebeli formuyla. d’Ollone, “Buraya her geldiğimizde hâlâ bu manzaraya hayran kalıyoruz” diyor.
Capri ve Vezüv Dağı manzarasına sahip leylak rengi salonda, 1553-54 yılları arasında Venedik doge’u olan Marcantonio Trevisan’ın bir tablosu, ve Capodimonte porselen figürinlerle bir av sahnesini betimleyen 18. yüzyıldan kalma bir dolap. Kredi… Allegra Martin
ÇOK GİBİ Dünyanın en eski sürekli yerleşim yerlerinden biri olan Napoli’nin kendisi, zaman katmanlarının olağandışı, baştan çıkarıcı bir şekilde gözenekli göründüğü bir yer. 16. yüzyılda, Villa Lucia’nın üzerinde bulunduğu arazi, Benedictine rahiplerinin bir tarikatı için dua yeriydi; d’Ollone ondan önce bir pagan tapınağının yeri olduğunu hayal etmeyi seviyor. “Burada derin bir sakinlik hissediliyor,” diyor gülerek, “dünyanın Margherita ve benim tartışmadığımız tek köşesi burası.”
Marzotto’nun büyük dedesi İtalyan politikacı ve entelektüel Italo de Feo, 1920’lerde sanayici ve sanat koleksiyoncusu Alfonso Garofalo’nun mirasçılarından birinden 7500 metrekarelik villayı satın alarak bir salona dönüştürdü. çeşit çeşit. İçeride çok az değişiklik yaptı, odalarını boş ve açık tutmayı tercih etti. 1985’teki ölümüyle ev, Marzotto’nun anneannesi, geç senatör ve gazeteci Diana de Feo’ya geçti. aile üyeleri. Marzotto, Venedik’in dışındaki kırsal bir arazide büyürken, kısa süre sonra Napoli’nin büyüsüne kapıldı. “Buradaki enerji kuzeydekinden daha güçlü, daha dramatik” diyor. “Şehrin beni her zaman büyüleyen vahşi bir zarafeti var.”
Mutfak 19. yüzyıl Napoliten çinileriyle dekore edilmiştir. Kredi… Allegra Martin
Birincil yatak odası, 19. yüzyıldan kalma bir divan, köpek yatağı olarak hizmet vermektedir. Kredi… Allegra Martin
Aslında, Marzotto’nun d’Ollone ve kardeşi Melchior ile 2016 yılında kurduğu Ollone & Ollone’un fantastik tasarımlarına ilham veren bu iki yer – Villa Lucia ve Napoli. çift için geçici bir üs olarak – Napoli’de değilken zamanlarını Paris ve Hong Kong arasında – ve işleri için bölüyorlar. Uzaktaki Capri adasına bakan bir masada ya da evin teraslarından birindeki bir masada çalışan Marzotto, her numaralı parçayı burada çiziyor – ister benzer bir ortamda kaplanmış 10 ayar Etiyopya zümrüdüne sahip altın bir yüzük olsun, her numaralı parçayı çiziyor. Paris, Napoli veya Bangkok’taki usta zanaatkarlar tarafından el yapımı yapılmadan önce, mercan benzeri altın dokunaçlarla kucaklanmış Brezilya’dan gelen üç karat neon mavi-yeşil Paraíba turmalini olan bir gelincik veya bir tanesi.
Şirketin özünde, kurucularının gerçekten değerli olanı yeniden tanımlamaya olan bağlılığı vardır. D’Ollone kardeşler, 15 yıl önce küçük madenlerden (Rusya’dan alexandrite, Tanzanya’dan Mahenge spinel) nadir taşlar tedarik etmeye başladılar ve genellikle bunları koleksiyonculara sattılar. Marzotto, 2014 yılında Venedik’teki bir karnaval partisinde d’Ollone ile tanışmasından kısa bir süre sonra, kardeşlerin Madagaskar’a yaptığı gezilerden birine katıldı ve burada Santa Maria akuamarinlerini uygun fiyatlarla satın almak için doğrudan ülkenin madencileriyle birlikte çalıştılar. Yolculuk, Marzotto’ya, rengi ona Capri’nin çevresindeki suları hatırlatan taşlardan birini ve grubun kaldığı bir köyden kadınlarla birlikte aradığı altını kullanarak bir kolye yapması için ilham verdi. Tayland kralına sık sık parçalar tedarik eden, şimdi emekli bir kuyumcu olan Gerard Courcoux’nun yanında kuyumculuk eğitimi almaya devam etti ve kısa süre sonra o ve d’Ollones, becerilerinin en iyi şekilde kendi tasarımlarını üreterek uygulanacağını anladılar. Marzotto’nun yaratıcılığını ifade eder ve çevreye ve yetenekli zanaatkarların çalışmalarına saygıyla tanımlanan yeni bir lüks biçimini temsil eder. “Doğanın bu kadar çeşitli renkleri nasıl yarattığı bir mucizedir. Değerli taşları öğrenmeye başladığınızda, takıntılı hale gelirsiniz,” diyor Marzotto, elini kaldırıp markanın ilk parçalarından birini, Yunan mitolojisinden peri Daphne’nin bir ağaca dönüşmesiyle ilgili hikayeden esinlenen bir yüzüğü göstermek için. Açılan dalları andıracak şekilde yontulmuş narin altın şeridin merkezinde, Aperol spritz renginde 11 ayar spesartit taşı bulunur. “Ayrıca en gizli köşelerinde saklı elmaslar da var” diyor.
Napoli Körfezi’ne bakan neo-Klasik güney cephesinde mitolojik sahneleri tasvir eden kabartmalar bulunur. Kredi… Allegra Martin
BU SÖZ OF görünmeyen hazineler de villayı tanımlar. Evin üst katı neredeyse tamamen birbirine bağlı iki büyük salondan oluşuyor. İlki, yıpranmış İran kilimleriyle halı kaplı daha samimi bir alan, Marzotto’ların satın aldığı 18. ve 19. yüzyıl mobilyalarıyla (deniz kızlarıyla oyulmuş ve toz mavi ipekle kaplanmış fıçı sırtlı ahşap koltuklar; çarpık beyaz Murano cam avize) ile doludur. ev ile ve aile içinde tuttuk. Leylak boyalı duvarlar, resmi manzara resimleri ve Avrupa kraliyetlerinin (Kral Charles III, Ferdinand I) portreleri ile süslenmiştir. Başlangıçta konukları eğlendirmek için tasarlanan oda, çiftin okumayı ve çalışmayı sevdiği yerdir. “Bu bizim televizyonumuz,” diye şaka yapıyor d’Ollone, dekoratif döndürülmüş ayakları olan uyumlu bir masanın üzerine yerleştirilmiş süslü 18. yüzyıldan kalma oymalı ahşap Napoliten dolabı işaret ediyor. Açıldığında, dolap, bir av sahnesinin boyanmış bir fonunu ve şehrin ünlü Capodimonte seramik fabrikası tarafından yapılmış at sırtında askerlerin, flüt çalan meleklerin ve şarap döken kadınların ender porselen figürinlerinin yer aldığı küçük bir sahneyi gözler önüne seriyor. Parça, Ollone & Ollone’un kreasyonlarını sunduğu her biri bir minyatür tiyatroyu andıran parlak kırmızı ipek kaplı mücevher kutularının tasarımına ilham verdi.
İkinci oturma odası — gri-beyaz terrazzo zeminli büyük bir salon ve İtalyan Barok ressam Guido Reni’nin Apollon’u atını sürerken tasvir eden görkemli 1614 tavan freski “L’Aurora”nın bir kopyası Şafağa çekilen araba — birden fazla oturma alanına bölünmüştür. 18. yüzyıldan kalma süslü bir yaldızlı masa ve sandalyenin karşısında, kitaplarla dolu alçak bir ahşap masanın üzerinde iki uzun peygamber çiçeği mavisi şemsiye kanepe ve Fransız pencerelerinden birinin yanında Kral Ferdinand için yapılmış maun bir kuyruklu piyano. “Annem gençken,” diyor Marzotto, “bu oda piyano ve 1800’lerin başında kral tarafından yaptırılan ve halı olarak kullanılan anıtsal bir Aubusson duvar halısı dışında neredeyse tamamen boştu.”
Marzotto’nun çalışma masasında, villanın detaylarından esinlenerek yaptığı el boyaması mücevher kutularından biri. Kredi… Allegra Martin
Ana girişte, av tanrıçası Diana’nın 19. yüzyıldan kalma mermer bir heykeli. Kredi… Allegra Martin
Marzotto ve kocası, Barthélémy d’Ollone, villanın bahçesinde, Napoli Körfezi’ne bakan cephenin önünde. Kredi… Allegra Martin
Marzotto’nun büyükannesinin Paris bit pazarından satın aldığı baskılarla kaplı mermer bir merdivenle ulaşılan evin zemin katı daha gayri resmi. Bir çift Napolyon döneminden kalma sayvanlı karyola ve 19. yüzyılın sonlarından kalma heykeltıraş Vincenzo Gemito’nun Seneca büstünün bulunduğu büyük bir yatak odası körfeze bakmaktadır. Ve her ikisi de kütüphane işlevi gören daha küçük iki yatak odası, duvarları çelenkler ve dalgalı çiçek çelenkleri arasında uçan güvercinler ve çulluklardan oluşan neo-Klasik bir duvar resmiyle boyanmış güneşli bir yemek odasını çevreliyor. Alanın ortasında, oymalı beyaz mermer bir şöminenin yanında, oniks kakmalı büyük bir oval ahşap masa duruyor. Nispeten küçük mutfak -duvarları ve eski moda ahşap dolapları solmuş bir adaçayı yeşiline boyanmış- uzun, dar bir koridorun aşağısında, birçok büyük evde olduğu gibi odanın sadece hizmetçiler tarafından kullanıldığı zamanlardan kalma. d’Ollone, “Bir noktada, en üst katta salonların olduğu yerde büyük bir mutfağımız olsun istiyoruz” diyor. “Yemek yapmayı seviyoruz ve bu günlerde mutfak genellikle bir evin kalbidir.”
Şimdilik, o ve Marzotto, Villa Lucia’da eğlenirken, genellikle teraslardan birinde. Yılda bir kez – tipik olarak havanın sıcak olduğu ilkbahar veya sonbaharda – çift, Ollone & Ollone’un müşterilerinden ve arkadaşlarından oluşan küçük bir grubu Napoli’de birkaç gün geçirmeleri için davet eder ve bu süre boyunca çift onları şehrin ilham veren yerlerine götürür. onların işleri. Markanın ilk koleksiyonunda Gian Lorenzo Bernini’nin mermer heykeli “Apollo ve Daphne” (1622-25) referans alındı ve bu nedenle Marzotto ve d’Ollone, konuklarını Napoli’deki Barok sanat eserlerine götüren bir hazine avı düzenledi. İkinci yıl, koleksiyon, Homeros’un “Odyssey”inde Napoli Körfezi’nde yüzen sirenlere atıfta bulundu: Çift, bölgede deniz kızı temalı bir tur düzenledi. Piazza Sannazaro ve küçük Procida adasına tekne gezisi. Ancak bu gezilerden daha fazlası, Villa Lucia’daki samimi açık hava yemekleri – müzisyenler en sevdikleri eski tarz İtalyan şarkılarını çalarken, çiftin uzun, mum ışığında masalarda ricotta dolgulu kabak çiçeği börekleri ve penne alla Nerano gibi yerel yemekler servis ettiği zaman. – misafirler üzerinde silinmez bir izlenim bırakma eğilimindedir. Evin üst terasından körfeze bakan d’Ollone, “Gerçek lüks, bir restoranda pahalı bir akşam yemeği değildir,” diyor. “Yoğun bir şehrin merkezinde büyüyen vahşi bir bahçenin ya da bu manzaraya bakarken en basit yemeğin tadını çıkarmanın zıtlığı.”